mandag den 4. juni 2012

177 km Isefjorden rundt

Søndag cyklede vi så en af vores gamle Ibis Touche tandemer rundt om Isefjorden. Afg 730 over 177 km i modvind med pust op til 15 m/sek. Jeg havde ikke fået tilstrækkeligt med tøj på og måtte i Mårum ind på skolens parkeringsplads og lede efter en avis container: jeg faldt over en gl udg af Politiken, hvor specielt film delen viste sig at passe til min 3/4 lange bib fra Rapha... placeret lidt højt på brystet og lidt op i halsen & inde under min jersey, var det både vindlæ over for de hårde vindstød, samt et ekstra lag isolerende,  måske ikke lige Rapha stil, og alligevel - det er jo sådan det blev gjort i 50'erne .  Første pause hos cafebageren overfor den gl Sandkro i Asserbo plantage. Store cafe noir kopper + snegle samt en croissant til mig for at minde lidt om Frankrig. Derefter videre til Hundested, hvor vi var heldige med færgeafgang 10 min senere Færgen vippede lidt og vi måtte holde godt fast - specielt på cyklen. En halv time senere i Rørvig med kursændring ned langs Isefjorden efter at have kørt gennem Nykøbing Sjælland. Over Strandhusene og derefter så småt ddrejende mod vest mens det begyndte at gå mere opad. Op ad bakke i modvind er ikke vores styrke. Til sidst da vi skulle inde om Holbæk fjord var vi ved at gå i opløsning. Her var der igen kursændring, men til gengæld megen trafik på en af de større veje. I Holbæk var der motionsløb og alt for blæsende på havnen til at der var til at være (min fejl at foreslå dette sted på en så blæsende dag) der - specialt for at spise frokost...  Derfra videre over Munkholmbroen, Skibby og Frederikssund. Videre syd om Hillerød og ind i Fredensborg. Via Kongevejen til Helsingør.
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=smnhulgbxadbfqvw

Desværre ikke ret mange mindre veje: der er tale om en forkortet version af en 225 km rute vi lavede for tre år siden. Den gl version var for lang til os so rute for denne Søndag. Afstanden fra den forrige weekend der var på 134 km til de 225 km var alt for stor. Vi havde planlagt noget i stil med  den 155 km tur vi tidligere forsøgte i foråret, men havde også lyst til at opleve noget andet og så lavede vi en tur via lidt større og mere befærdede veje. Selvfølgelig var der for megen trafik - Danmark er et lorte land at cykle i, hvis man gør det på disse veje.

De sidste 20 km var jeg ved at have udsolgt - om bagi og mat, men stadigt ved godt mod.
Dorte kløede på hele vejen.








Ingen kommentarer: